De ambtelijke organisaties van beide gemeenten zijn ondergebracht in Noaberkracht. De gemeenten Dinkelland en Tubbergen delen de kosten voor de bedrijfsvoering. Hieronder vallen bijvoorbeeld kosten van het personeel en de zaken die zij nodig hebben om hun werk te kunnen uitvoeren (zoals huisvesting en ICT). Bij de verdeling van de kosten van Noaberkracht is aansluiting gezocht bij de maatstaven die bij de gemeentefondsuitkering voor de gemeenten worden gehanteerd.
3. Noaberkracht
Strategie
Strategie
Terug naar navigatie - StrategieWij zijn Noaberkracht. Een organisatie die van toegevoegde waarde wil zijn voor de samenlevingen van Dinkelland en Tubbergen. Deze toegevoegde waarde leveren we in de vorm van professionele dienstverlening en de maatschappelijke effecten die we in samenspraak met de samenleving realiseren. Bij alles wat we doen, hebben we een focus op het resultaat (“de goede dingen goed doen”).
We gaan uit van kansen en uitdagingen en gaan graag de samenwerking aan met inwoners, ondernemers en organisatie om maatschappelijke doelen te realiseren. Wij vertrouwen in de kracht van de samenleving en zorgen dat kwetsbare groepen kunnen blijven meedoen aan die samenleving. Onze toegevoegde waarde leveren we in gezamenlijkheid. Zowel intern, als ook extern.
Om dit waar te kunnen (blijven) maken wil Noaberkracht een wendbare organisatie zijn, die snel kan inspelen op veranderingen in de samenleving, met breed inzetbare, flexibele medewerkers. Flexibilisering, kwaliteit, toekomstbestendigheid en talentontwikkeling spelen bij dit alles een centrale rol. Om van betekenis te kunnen zijn voor de samenlevingen van Dinkelland en Tubbergen moeten we weten wat er leeft en speelt in die samenlevingen. Met deze kennis doen we vervolgens binnen de eigen Noaberkrachtorganisatie de goede dingen.
Wij leveren diensten en dragen bij aan maatschappelijke effecten. Hier willen we ons in versterken. We willen meer focus hebben op resultaat (de goede dingen doen) en sneller kunnen inspelen op nieuwe ontwikkelingen en behoeften. We doen dat vanuit de gedachte van een lerende organisatie en een proactieve houding.
Overzicht baten en lasten programma bedrijfsvoering
Overzicht baten en lasten programma's
Terug naar navigatie - Overzicht baten en lasten programma'sOVERZICHT BATEN EN LASTEN PROGRAMMA BEDRIJFSVOERING | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Totaal programma's | Realisatie 2019 | Begroting 2020 | Begroting 2021 | Begroting 2022 | Begroting 2023 | Begroting 2024 |
Baten | 917.000 | 414.511 | 569.941 | 671.961 | 721.961 | 721.961 |
Lasten | -32.798.000 | -32.217.497 | -33.739.786 | -33.946.873 | -34.346.816 | -34.576.799 |
Saldo baten en lasten | -31.881.000 | -31.802.986 | -33.169.845 | -33.274.912 | -33.624.855 | -33.854.838 |
Voor een nadere toelichting op de taken die binnen bedrijfsvoering vallen, verwijzen wij naar de onderdelen 'Personeel', 'Huisvesting', 'ICT', 'Tractie', 'Goederen en diensten,overig' en 'Projecten' binnen het programma bedrijfsvoering.