10. Financiële begroting

Financiële begroting

Terug naar navigatie - Financiële begroting

Door vaststelling van deze begroting autoriseert het bestuur de bedrijfsvoeringsorganisatie Noaberkracht tot het doen van uitgaven voor realisatie van de programma’s.

(Financiële) uitgangs- en aandachtspunten

(Financiële) uitgangs- en aandachtspunten

Terug naar navigatie - (Financiële) uitgangs- en aandachtspunten

Ten aanzien van de programma’s en paragrafen worden de volgende onderdelen zo mogelijk SMART omschreven. De ontwikkelingen en gevolgen voor de diverse bedrijfsvoeringsonderdelen in beeld brengen, analyseren en de kosten becijferen conform onderstaande richtlijnen:

 

1. NIEUW BELEID (autonoom)

De ontwikkelingen op het terrein van bedrijfsvoering zijn beschreven en  waar nodig onderbouwd.

Deze kosten worden afzonderlijk aangeleverd.

 

2. NIEUW BELEID (vanuit de gemeenten)

Initiatieven vanuit de gemeenten waarvoor de opdracht bij Noaberkracht wordt neergelegd worden apart benoemd en becijferd.

 

3. BESTAAND BELEID

De afwijkingen op het bestaande beleid worden onderbouwd met factoren die hieraan ten grondslag liggen. De financiële gevolgen worden apart in beeld gebracht.

 

4. (vervangings)INVESTERINGEN

Bij de investeringen zijn de uitgangspunten uit de Financiële verordening met afschrijvingstabel toegepast.

 

5. LOON- EN PRIJSSTIJGINGEN

Als kostenstijging wordt voor de gevoelige kostenonderdelen met onderstaande procentuele verhoging rekening gehouden. In de (meerjaren)gemeentebegrotingen is hiermee ook reeds rekening gehouden.

  • Loonstijging : meerjarig 1,5%
  • Prijsstijging  : meerjarig 1,5%

Overzicht baten en lasten

Overzicht baten en lasten

Terug naar navigatie - Overzicht baten en lasten
OVERZICHT BATEN EN LASTEN
Begroting 2023 Begroting 2024 Begroting 2025 Begroting 2026
Programma bedrijfsvoering -36.044.659 -36.151.642 -36.663.219 -37.093.968
Programma algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien 36.044.659 36.151.642 36.663.219 37.093.968
Totaal 0 0 0 0
OVERZICHT BATEN EN LASTEN EXCL. MUTATIES RESERVES
Begroting 2023 Begroting 2024 Begroting 2025 Begroting 2026
Programma bedrijfsvoering -35.791.659 -36.151.642 -36.663.219 -37.093.968
Programma algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien 36.044.659 36.151.642 36.663.219 37.093.968
Totaal 253.000 0 0 0
Mutaties reserves -253.000 0 0
Resultaat 0 0 0 0

Overzicht programmavelden en algemene middelen

Overzicht programmavelden en algemene middelen

Terug naar navigatie - Overzicht programmavelden en algemene middelen
PERSONEEL
Begroting 2023 Begroting 2024 Begroting 2025 Begroting 2026
Baten 1.666.736 1.766.736 1.721.433 1.642.433
Lasten -32.249.459 -32.705.786 -33.167.381 -33.514.380
Saldo baten en lasten -30.582.723 -30.939.050 -31.445.948 -31.871.947
HUISVESTING
Begroting 2023 Begroting 2024 Begroting 2025 Begroting 2026
Baten € 31.329 € 31.329 € 31.329 € 31.329
Lasten € -553.106 € -552.151 € -552.151 € -552.151
Saldo baten en lasten € -521.777 € -520.822 € -520.822 € -520.822
ICT
Begroting 2023 Begroting 2024 Begroting 2025 Begroting 2026
Baten 2.461 2.461 2.461 2.461
Lasten -3.117.615 -3.117.615 -3.117.615 -3.117.615
Saldo baten en lasten -3.115.154 -3.115.154 -3.115.154 -3.115.154
TRACTIE
Begroting 2023 Begroting 2024 Begroting 2025 Begroting 2026
Baten 0 0 0 0
Lasten -1.165.410 -1.165.410 -1.165.410 -1.165.410
Saldo baten en lasten -1.165.410 -1.165.410 -1.165.410 -1.165.410
GOEDEREN EN DIENSTEN, OVERIG
Begroting 2023 Begroting 2024 Begroting 2025 Begroting 2026
Baten 2.700 2.700 2.700 2.700
Lasten -409.295 -413.906 -418.585 -423.335
Saldo baten en lasten -406.595 -411.206 -415.885 -420.635
PROJECTEN
Begroting 2023 Begroting 2024 Begroting 2025 Begroting 2026
Baten 0 0 0 0
Lasten 0 0 0 0
Saldo baten en lasten 0 0 0 0
TOTAAL PROGRAMMA BEDRIJFSVOERING
Begroting 2023 Begroting 2024 Begroting 2025 Begroting 2026
Baten 1.703.226 1.803.226 1.757.923 1.678.923
Lasten -37.494.885 -37.954.868 -38.421.142 -38.772.891
Saldo baten en lasten -35.791.659 -36.151.642 -36.663.219 -37.093.968
MUTATIES RESERVES
Begroting 2023 Begroting 2024 Begroting 2025 Begroting 2026
Toevoegingen aan exploitatie 125.000
Onttrekkingen aan exploitatie -378.000
Saldo baten en lasten -253.000 0 0 0
TOTAAL INCLUSIEF MUTATIES RESERVES
Begroting 2023 Begroting 2024 Begroting 2025 Begroting 2026
Baten 1.828.226 1.803.226 1.757.923 1.678.923
Lasten -37.872.885 -37.954.868 -38.421.142 -38.772.891
Saldo baten en lasten -36.044.659 -36.151.642 -36.663.219 -37.093.968
TOTAAL ALGEMENE DEKKINGSMIDDELEN EN ONVOORZIEN
Begroting 2023 Begroting 2024 Begroting 2025 Begroting 2026
Bijdrage gemeente Dinkelland 20.632.496 20.676.951 20.963.224 21.204.014
Bijdrage gemeente Tubbergen 15.389.163 15.451.691 15.676.995 15.866.954
Bijdrage Stichting Participatie Noaberkracht 23.000 23.000 23.000 23.000
Totale baten 36.044.659 36.151.642 36.663.219 37.093.968
TOTAAL BATEN EN LASTEN
Begroting 2023 Begroting 2024 Begroting 2025 Begroting 2026
Baten 37.872.885 37.954.868 38.421.142 38.772.891
Lasten -37.872.885 -37.954.868 -38.421.142 -38.772.891
Saldo baten en lasten 0 0 0 0

Begrotingssaldo

Begrotingssaldo

Terug naar navigatie - Begrotingssaldo

Bij het opstellen van de begroting 2023 hebben er een aantal mutaties op de budgetten plaatsgevonden. De tabellen die gepresenteerd zijn bij de onderdelen van het programma bedrijfsvoering bevatten de cijfers inclusief deze mutaties.

 

In onderstaande tabel is eerst het begrotingssaldo voor bestemming gepresenteerd. Hierin komt het saldo voor bestemming naar voren. Daarna is weergegeven waardoor dit saldo veroorzaakt wordt en hoe dit saldo dan gedekt wordt. Tot slot is het begrotingssaldo na bestemming weergegeven. In dit begrotingssaldo zijn de mutaties en de aangegeven dekking verwerkt. De cijfers in deze tabel sluiten dan ook aan bij de cijfers in de tabellen bij de onderdelen van het programma bedrijfsvoering.

 

Ten opzichte van de eerder vastgestelde begroting 2023 zijn de mutaties i.v.m. het college- en het coalitieakkoord (organisatieontwikkeling) en het voorstel i.v.m. extra ICT kosten als gevolg van de stijging van het aantal medewerkers toegevoegd.

BEGROTINGSSALDO VOOR BESTEMMING
Realisatie 2021 Begroting 2022 Begroting 2023 Begroting 2024 Begroting 2025 Begroting 2026
Gemeente Dinkelland 18.916.096 19.027.106 19.504.585 19.674.040 19.881.313 20.097.103
Gemeente Tubbergen 14.105.120 14.053.986 14.466.614 14.599.142 14.763.446 14.933.405
Stichting Participatie Noaberkracht 23.352 23.000 23.000 23.000 23.000 23.000
Saldo gemeentelijke bijdragen 33.044.568 33.104.092 33.994.199 34.296.182 34.667.759 35.053.508
Saldo baten en lasten -31.833.923 -33.265.433 -36.113.997 -36.220.980 -36.732.557 -37.163.306
Saldo gemeentelijke bijdragen 33.044.568 33.104.092 33.706.337 34.008.320 34.379.897 34.765.646
Saldo resultaat voor bestemming 1.210.645 -161.341 -2.407.660 -2.212.660 -2.352.660 -2.397.660
VERWERKTE MUTATIES
Begroting 2023 Begroting 2024 Begroting 2025 Begroting 2026
Verhoging bijdrage personeelsvereniging 8.000 8.000 8.000 8.000
Beeindiging detachering - verlaging inkomst 11.038 11.038 11.038 11.038
Verhoging budget contributies 21.460 21.460 21.460 21.460
Budget bestuur Noaberkracht 5.000 5.000 5.000 5.000
Cao verhoging salarissen 247.862 247.862 247.862 247.862
Prijsverhoging ICT 40.000 40.000 40.000 40.000
Prijsverhoging elektra p.m. p.m. p.m. p.m.
College- en coalitieakkoord 1.906.000 1.551.000 1.596.000 1.641.000
College- en coalitieakkoord aanvulling uit begroting 2023 gemeenten 118.000 278.000 373.000 373.000
Extra investerings- en onderhoudskosten ICT 50.300 50.300 50.300 50.300
Totaal 2.407.660 2.212.660 2.352.660 2.397.660
VERWERKTE DEKKING
Begroting 2023 Begroting 2024 Begroting 2025 Begroting 2026
Flexibele schil Noaberkracht 69.338 69.338 69.338 69.338
Doorberekening aan gemeenten 2.338.322 2.143.322 2.283.322 2.328.322
Totaal 2.407.660 2.212.660 2.352.660 2.397.660
BEGROTINGSSALDO NA BESTEMMING
Realisatie 2021 Begroting 2022 Begroting 2023 Begroting 2024 Begroting 2025 Begroting 2026
Gemeente Dinkelland 18.916.096 19.076.266 20.632.496 20.676.951 20.963.224 21.204.014
Gemeente Tubbergen 14.105.120 14.092.067 15.389.163 15.451.691 15.676.995 15.866.954
Stichting Participatie Noaberkracht 23.352 23.000 23.000 23.000 23.000 23.000
Saldo gemeentelijke bijdragen 33.044.568 33.191.333 36.044.659 36.151.642 36.663.219 37.093.968
Saldo baten en lasten -31.833.923 -33.191.333 -36.044.659 -36.151.642 -36.663.219 -37.093.968
Saldo gemeentelijke bijdragen 33.044.568 33.191.333 36.044.659 36.151.642 36.663.219 37.093.968
Saldo resultaat na bestemming 1.210.645 0 0 0 0 0

Toelichting op verklaring en dekking

 

Verhoging bijdrage personeelsverenging

De afgelopen jaren is het aantal medewerkers toegenomen. Veel van deze medewerkers zijn lid geworden van de personeelsvereniging. De werkgever doet ook een bijdrage aan de personeelsvereniging. De hoogte van deze bijdrage is afhankelijk van de totale ledenbijdrage. Omdat deze ledenbijdrage de afgelopen jaren toegenomen is door een stijging van het aantal leden, is de begrote werkgeversbijdrage niet meer toereikend. Het budget voor de werkgeversbijdrage aan de personeelsvereniging wordt daarom opgehoogd met €8.000 per jaar. Dekking vindt plaats via de flexibele schil.

 

Beëindiging detachering - verlaging inkomst

Een medewerker van Noaberkracht werd jarenlang gedetacheerd. De inkomst was dan ook structureel opgenomen in de begroting. Nu wordt de detachering beëindigd, dus de inkomst wordt uit de begroting gehaald. Dit levert een nadeel op van €11.038 per jaar. Dekking vindt plaats via de flexibele schil.

 

Verhoging budget contributies

De contributiekosten voor onder andere de werkgeversvereniging samenwerkende gemeenten, bijdrage Industriële Kring Twente, Federatie Nederlandse Vakbeweging en de Licentie HR21 zijn de laatste jaren toegenomen. Om het budget voor arbeidsvoorwaarden gerelateerde contributies weer op peil te krijgen wordt deze opgehoogd met €21.460 per jaar. De kosten worden ten laste van de stelpost prijsindexaties gebracht (bij de beide gemeenten).

 

Budget bestuur Noaberkracht

Het bestuur van Noaberkracht maakt kosten voor onder andere huur van externe vergaderruimte voor bijeenkomsten, inhuur van externen voor ondersteuning en begeleiding en teambuilding. Hiervoor was in de begroting van Noaberkracht geen apart budget opgenomen. Vanaf nu wordt er een budget opgenomen voor het bestuur van Noaberkracht van €5.000 per jaar. Deze kosten worden doorbelast naar beide gemeenten.

 

Cao verhoging salarissen

In de nieuwe cao is een salarisstijging opgenomen van 1,5% per december 2021 en 2,4% per april 2022. In de begroting van Noaberkracht wordt standaard rekening gehouden met een salarisstijging van 1,5% per jaar (ook meerjarig). In de begroting 2023 van Noaberkracht hadden we dus rekening gehouden met 3% verhoging (1,5% per 2022 en 1,5% per 2023). Per saldo is de extra verhoging als gevolg van de nieuwe cao 0,9% (3,9%-3,0%). De kosten voor de extra cao verhoging worden ten laste van de stelpost loonindexaties gebracht (bij de beide gemeenten). 

 

Prijsverhoging ICT

Voor de ICT budgetten wordt vanaf 2023 een prijsstijging verwacht van in totaal €40.000. De kosten worden ten laste van de stelpost prijsindexaties gebracht (bij de beide gemeenten).

 

Prijsverhoging elektra

In de begroting 2023 is (nog) geen rekening gehouden met mogelijk structureel hogere kosten van energie.  Uiteraard houden we de ontwikkelingen scherp in de gaten en passen we, indien noodzakelijk, de betreffende ramingen aan. Eventuele prijsverhogingen worden dan bij een volgend P&C document ten laste van de stelpost prijsindexaties gebracht (bij beide gemeenten).

 

Nieuw t.o.v. eerder vastgestelde begroting

College- en coalitieakkoord 

In het college- en coalitieakkoord van Dinkelland en Tubbergen is uitvoerig stilgestaan bij een sterke en toekomstbestendige ambtelijke organisatie Noaberkracht. Naar aanleiding hiervan hebben de gemeenteraden in beide gemeentebegrotingen 2023 geld beschikbaar gesteld voor organisatieontwikkeling. Met dit geld kan Noaberkracht aan de slag om een plan organisatieontwikkeling 2022-2026 te maken en uit te voeren. Inmiddels is het plan organisatieontwikkeling 2022-2026 gereed en verwerkt in deze begroting 2023. Dit plan vindt u als het programma organisatieontwikkeling in hoofdstuk 5 van deze begroting. Het geld dat middels het college- en coalitieakkoord beschikbaar is gesteld door beide gemeenteraden, wordt overgeheveld naar Noaberkracht om de acties uit te kunnen voeren.

 

College- en coalitieakkoord aanvulling uit begroting 2023 gemeenten

Continuïteit en bezetting programmabureau

De transitie van het landelijk gebied vormt de komende jaren een grote opgave, waardoor behoefte is aan centrale regie vanuit het programmabureau. Daarnaast nemen de opgaven op het gebied van duurzaamheid toe, waardoor de bestaande capaciteit binnen het programmabureau onder druk komt te staan. Ten einde de continuïteit met betrekking tot de aansturing van deze thema's te borgen wordt de capaciteit binnen het programmabureau uitgebreid met 0,78 fte naar 3,78 fte.  De structurele kosten hiervan bedragen € 88.000 per jaar.

 

Organisatieontwikkeling - actielijn 2 betrouwbare, transparante en open overheid (informatieveiligheid)

Met de toenemende digitalisering neemt het belang van informatiebeveiliging ook toe. Zaken als het koppelen en integreren van systemen, (keten)samenwerkingen en het toenemend gebruik van internet zorgen daarbij voor grotere complexiteit, afhankelijkheden en kwetsbaarheden. Ook zien we een toename van externe dreigingen zoals cyberaanvallen en ransomware. Informatiebeveiliging heeft als doel te voorkomen dat er ongewenste dingen gebeuren met de bedrijfsinformatie, en het beperken van de gevolgen mocht er toch iets misgaan. Oftewel: het waarborgen van de beschikbaarheid, exclusiviteit, integriteit en controleerbaarheid van alle vormen van informatie binnen onze organisatie. De komende jaren zijn diverse acties en maatregelen nodig en zal er blijvend moeten worden geïnvesteerd in informatieveiligheid.

 

Dit betekent naast technische maatregelen zoals het uitvoeren van pentests een extra inzet van personeel en een uitbreiding van budget voor audits en de ENSIA-verantwoording, externe assessments, bewustwordingscampagnes, crisisoefeningen enz. Al met al een structurele extra kostenpost van ruim € 140.000 waarvan reeds een bedrag van € 110.000 is opgenomen in het collegeakkoord 2022-2026 - coalitieakkoord 2022-2026.  De structureel ontbrekende € 30.000 is via de beide gemeentebegrotingen  2023 beschikbaar gesteld. 

 

Organisatieontwikkeling -  actielijn 6 veranderende arbeidsmarkt en actielijn 7 strategie en innovatie

In het overdrachtsdocument is aangegeven dat voor deze beide actielijnen structureel een bedrag van € 430.000 benodigd is waarvan reeds een bedrag van € 175.000 is opgenomen in het collegeakkoord 2022-2026 / coalitieakkoord 2022-2026. De structureel ontbrekende € 255.000 is via beide gemeentebegrotingen 2023 beschikbaar gesteld. 

 

Extra investerings- en onderhoudskosten ICT

Vanwege de personeelstoename zijn er extra smartphones en laptops aangekocht inclusief bijbehorende licenties. In de rapportage 2022 is het extra benodigde budget voor 2022 incidenteel geregeld. De kosten voor 2023 en verder zijn als volgt:

    • Jaarlijks structureel onderhoud €36.500
    • Jaarlijkse afschrijvingslast €13.800

 

Een van de verklaringen voor het toenemende aantal medewerkers is de deelname aan het Generatiepact. Er zijn al nieuwe mensen in dienst genomen als voorsortering op het vertrek van deelnemende medewerkers. Aangezien de stijging van het aantal medewerkers i.v.m. generatiepactdeelname tijdelijk is, zal jaarlijks het aantal medewerkers en de daarbij horende kosten voor onderhoud software en afschrijving hardware opnieuw bekeken worden.  Dekking van de extra kosten voor onderhoud en afschrijvingen vindt plaats via de flexibele schil.

Structureel begrotingssaldo

Terug naar navigatie - Structureel begrotingssaldo
STRUCTUREEL BEGROTINGSSALDO
bedragen * €1.000
Begroting 2023 Begroting 2024 Begroting 2025 Begroting 2026
Totaal saldo -2.407.660 -2.212.660 -2.352.660 -2.397.660
Waarvan incidentele baten en lasten (saldo) 0 0 0 0
Structureel begrotingssaldo -2.407.660 -2.212.660 -2.352.660 -2.397.660

Incidentele baten en lasten

Terug naar navigatie - Incidentele baten en lasten
INCIDENTEEL BEGROTINGSSALDO
bedragen * €1.000
Begroting 2023 Begroting 2024 Begroting 2025 Begroting 2026
Financiering generatiepact (lasten) -125.000
Waarvan dekking reserve 125.000
Digitale dienstverlening (baten) 28.000
Waarvan storting in reserve -28.000
Veranderende arbeidsmarkt (baten) 350.000
Waarvan storting in reserve -350.000
Incidenteel begrotingssaldo 0 0 0 0

Meerjarenraming gemeentelijke bijdrage

Meerjarenraming gemeentelijke bijdrage

Terug naar navigatie - Meerjarenraming gemeentelijke bijdrage

In het verrekenmodel Tubbergen Dinkelland die in september 2012 door de beide gemeenteraden is vastgesteld, is als verdeelsleutel voor de gemeentelijke bijdrage opgenomen:

  • Dinkelland:                56,35%
  • Tubbergen:                43,65%

 

In onderstaand overzicht zijn de bijdragen van de gemeenten Dinkelland en Tubbergen aan Noaberkracht weergegeven:

MEERJARENRAMING GEMEENTELIJKE BIJDRAGE
Rekening 2021 Begroting 2023 Begroting 2024 Begroting 2025 Begroting 2026
Dinkelland 18.916.096 20.632.496 20.676.951 20.963.224 21.204.014
Tubbergen 14.105.120 15.389.163 15.451.691 15.676.995 15.866.954
Stichting Participatie Noaberkracht 23.352 23.000 23.000 23.000 23.000
Totale baten 33.044.568 36.044.659 36.151.642 36.663.219 37.093.968
Verklaring verschillen gemeentelijke bijdragen ten opzichte van de begroting 2022
GEMEENTELIJKE BIJDRAGEN IN BEGROTING 2022
Begroting 2023 Begroting 2024 Begroting 2025
Dinkelland 19.293.287 19.493.742 19.711.015
Tubbergen 14.224.989 14.379.517 14.547.821
Stichting Participatie Noaberkracht 23.000 23.000 23.000
Totale baten 33.541.276 33.896.259 34.281.836
DINKELLAND
Omschrijving 2023 2024 2025
Bijdrage gemeente Dinkelland begroting 2022 na bestemming saldo 19.293.287 19.493.742 19.711.015
Beeindiging inzet strategisch verbinder 0 -45.000 -70.000
Back-up cloudoplossing 24.614 24.614 24.614
Budget abonnement VSG naar Noaberkracht 1.483 1.483 1.483
Budget WOZ werkzaamheden (TOG) naar gemeenten -46.867 -46.867 -46.867
Verzekeringspolis apparatuurverzekering 5.691 5.691 5.691
Afschrijvingslasten 3x extra iPad bermbeheer 254 254 254
Obi4wan Media Monitoringstool communicatie 2.029 2.029 2.029
Bijdrage formatie WMO consulenten 103.000 103.000 103.000
O-prognose softwarepakket gebouwenbeheer 2.234 2.234 2.234
Extra formatie ICT helpdesk Werken bij Noaberkracht 31.422 31.422 31.422
Thuiswerkvergoeding volgens cao 37.986 37.986 37.986
Wet Open Overheid 61.000 74.000 88.000
Wet Open Overheid (incidenteel t/m 2026) 58.000 59.000 60.000
Rechtmatigheidsverantwoording 45.000 45.000 45.000
Abonnement Schulinck 14.000 14.000 14.000
Budget WerkLoonT 2.500 2.500 2.500
Backoffice via Oldenzaal - naar gemeenten -191.125 -191.125 -191.125
Bijdrage jeugdconsulenten 67.000 67.000 67.000
Lagere salarislasten Dorper Esch -177.650 -177.650 -177.650
Kosten applicatie Playmapping 1.623 1.623 1.623
Bijstelling inleenvergoeding SPN 4.519 4.519 4.519
Totaal wijzigingen 46.713 15.713 5.713
Bijdrage gemeente Dinkelland begroting 2023 voor bestemming saldo 19.340.000 19.509.455 19.716.728
Verhoging budget contributies 12.093 12.093 12.093
Budget bestuur Noaberkracht 2.818 2.818 2.818
Cao verhoging doorberekenen 142.045 142.045 142.045
Prijsstijging ICT 22.540 22.540 22.540
Prijsstijging elektra p.m. p.m. p.m.
Collegeakkoord:
Continuering sportconsulent 45.000 45.000 45.000
Programma duurzaamheid 132.000 132.000 132.000
Democr. vernieuwing en SLGW - comm. en SLGW - bestendigen 136.000 136.000 136.000
Digit. - betrouwbare, transparante en open overheid (info.veiligheid) 63.000 63.000 63.000
Digitalisering - digitale dienstverlening (Organisatieontwikkeling) 28.000 0 0
Veranderende arbeidsmarkt 100.000 100.000 100.000
Veranderende arbeidsmarkt 200.000 0 0
OZB maatschappelijke instellingen 20.000 20.000 20.000
Uitbreiding handhaving met 1 FTE Noaberkracht via rijksvergoeding 33.000 33.000 33.000
financiele gevolgen opheffen SW op de middellange termijn 12.000 25.000 50.000
Areaalaanpassing en ontwikkelingen (Sociaal domein) 225.000 225.000 225.000
Coordinator externe verwijzer 52.000 52.000 52.000
Continuiteit en bezetting programmabureau (aanvulling begroting 2023) 50.000 50.000 50.000
Actielijn 2 betroubare, transparante en open overheid (aanvulling begroting 2023) 17.000 17.000 17.000
Actielijn 7 strategie en innovatie (aanvulling begroting 2023) 0 90.000 144.000
Bijdrage gemeente Dinkelland begroting 2023 na bestemming saldo 20.632.496 20.676.951 20.963.224
TUBBERGEN
Omschrijving 2023 2024 2025
Bijdrage gemeente Tubbergen begroting 2022 na bestemming saldo 14.224.989 14.379.517 14.547.821
Beeindiging inzet strategisch verbinder 0 -35.000 -53.000
Back-up cloudoplossing 19.066 19.066 19.066
Budget abonnement VSG naar Noaberkracht 1.483 1.483 1.483
Budget WOZ werkzaamheden (TOG) naar gemeenten -37.965 -37.965 -37.965
Verzekeringspolis apparatuurverzekering 4.409 4.409 4.409
Afschrijvingslasten 3x extra iPad bermbeheer 196 196 196
Obi4wan Media Monitoringstool communicatie 1.571 1.571 1.571
Bijdrage formatie WMO consulenten 80.000 80.000 80.000
Doorberekenen aan groenvoorziening taakstelling Tubbergen -50.000 -50.000 -50.000
Eigenaarslasten pand Newtonstraat naar Tubbergen -20.117 -20.117 -20.117
O-prognose softwarepakket gebouwenbeheer 1.731 1.731 1.731
Extra formatie ICT helpdesk Werken bij Noaberkracht 24.341 24.341 24.341
Thuiswerkvergoeding volgens cao 29.424 29.424 29.424
Wet Open Overheid 58.000 70.000 83.000
Wet Open Overheid (incidenteel t/m 2026) 55.000 56.000 57.000
Rechtmatigheidsverantwoording 35.000 35.000 35.000
Abonnement Schulinck 5.000 5.000 5.000
Budget WerkLoonT 2.500 2.500 2.500
Backoffice via Oldenzaal - naar gemeenten -148.049 -148.049 -148.049
Bijdrage jeugdconsulenten 52.000 52.000 52.000
Kosten applicatie Playmapping 1.257 1.257 1.257
Bijstelling inleenvergoeding SPN 3.501 3.501 3.501
Totaal wijzigingen 118.348 96.348 92.348
Bijdrage gemeente Tubbergen begroting 2023 voor bestemming saldo 14.343.337 14.475.865 14.640.169
Verhoging budget contributies 9.367 9.367 9.367
Budget bestuur Noaberkracht 2.182 2.182 2.182
Cao verhoging doorberekenen 105.817 105.817 105.817
Prijsstijging ICT 17.460 17.460 17.460
Prijsstijging elektra p.m. p.m. p.m.
Coalitieakkoord:
Continuering sportconsulent 56.000 56.000 56.000
Programma duurzaamheid 99.000 99.000 99.000
Democr. vernieuwing en SLGW - comm. en SLGW - bestendigen 104.000 104.000 104.000
Digit. - betrouwbare, transparante en open overheid (info.veiligheid) 47.000 47.000 47.000
Veranderende arbeidsmarkt 75.000 75.000 75.000
Veranderende arbeidsmarkt 150.000 0 0
Uitbreiding handhaving met 1 FTE Noaberkracht via rijksvergoeding 32.000 32.000 32.000
Uitbreiding handhaving(geprioriteerd nieuw beleid uit de begroting 22)(Veiligheid) 70.000 70.000 70.000
Financiele gevolgen opheffen SW op de middellange termijn 10.000 20.000 40.000
Areaalaanpassing en ontwikkelingen (Sociaal domein) 175.000 175.000 175.000
Coordinator externe verwijzer 42.000 42.000 42.000
Continuiteit en bezetting programmabureau (aanvulling begroting 2023) 38.000 38.000 38.000
Actielijn 2 betroubare, transparante en open overheid (aanvulling begroting 2023) 13.000 13.000 13.000
Actielijn 7 strategie en innovatie (aanvulling begroting 2023) 0 70.000 111.000
Bijdrage gemeente Tubbergen begroting 2023 na bestemming saldo 15.389.163 15.451.691 15.676.995
STICHTING PARTICIPATIE NOABERKRACHT
Omschrijving 2023 2024 2025
Bijdrage Stichting Participatie Noaberkracht begroting 2022 na bestemming saldo 23.000 23.000 23.000
Totaal wijzigingen 0 0 0
Bijdrage Stichting Participatie Noaberkracht begroting 2023 voor bestemming saldo 23.000 23.000 23.000
Bijdrage Stichting Participatie Noaberkracht begroting 2023 na bestemming saldo 23.000 23.000 23.000