De coronacrisis heeft op verschillende manieren invloed op Noaberkracht. Zo is de plaats en de manier waarop we werken anders dan voorheen; we werken zo veel mogelijk thuis en overleggen doen we veelal digitaal via verschillende applicaties. Het is de afgelopen periode gebleken dat we als organisatie flexibel en wendbaar zijn en dat we ons snel aan hebben kunnen passen aan deze nieuwe werkwijze.
Corona vraagt ook in 2021 weer een enorme flexibiliteit van de medewerkers van Noaberkracht. Met veel inzet en veerkracht wordt enerzijds vanuit de crisisorganisatie hard gewerkt om de inwoners van de juiste zorg, de ondernemers van de juiste ondersteuning te voorzien en om ervoor te zorgen dat de epidemie zo beheersbaar mogelijk blijft. Tegelijkertijd moeten de reguliere dienstverlening en de reguliere werkprocessen doorgang blijven vinden. Dienstverlening en werkzaamheden kunnen bovendien niet altijd op de gebruikelijke locaties plaatsvinden.
Het is noodzakelijk gebleken om te prioriteren in het werk, ‘wat moet en wat kan later’. Hierbij is de insteek gekozen om de dienstverlening aan de inwoners en ondernemers prioriteit te geven en in projecten en interne processen ander keuzes te maken. Als werkgever is er extra aandacht voor medewerkers die bijvoorbeeld werk en toegenomen zorgtaken moeten combineren en door het thuiswerken is het ook noodzakelijk extra aandacht te hebben voor het organiseren van de (digitale) ontmoeting.