Door vaststelling van deze begroting autoriseert het bestuur de bedrijfsvoeringsorganisatie Noaberkracht tot het doen van uitgaven voor realisatie van de programma’s.
11. Financiële begroting
(Financiële) uitgangs- en aandachtspunten
(Financiële) uitgangs- en aandachtspunten
Terug naar navigatie - (Financiële) uitgangs- en aandachtspuntenTen aanzien van de programma’s en paragrafen worden de volgende onderdelen zo mogelijk SMART omschreven. De ontwikkelingen en gevolgen voor de diverse bedrijfsvoeringsonderdelen in beeld brengen, analyseren en de kosten becijferen conform onderstaande richtlijnen:
1. NIEUW BELEID (autonoom)
De ontwikkelingen op het terrein van bedrijfsvoering zijn beschreven en waar nodig onderbouwd.
Deze kosten worden afzonderlijk aangeleverd.
2. NIEUW BELEID (vanuit de gemeenten)
Initiatieven vanuit de gemeenten waarvoor de opdracht bij Noaberkracht wordt neergelegd worden apart benoemd en becijferd.
3. BESTAAND BELEID
De afwijkingen op het bestaande beleid worden onderbouwd met factoren die hieraan ten grondslag liggen. De financiële gevolgen worden apart in beeld gebracht.
4. (vervangings)INVESTERINGEN
Bij de investeringen zijn de uitgangspunten uit de Financiële verordening met afschrijvingstabel toegepast.
5. LOON- EN PRIJSSTIJGINGEN
Als kostenstijging wordt voor de gevoelige kostenonderdelen met onderstaande procentuele verhoging rekening gehouden. In de (meerjaren)gemeentebegrotingen is hiermee ook reeds rekening gehouden.
- Loonstijging : meerjarig 1,5%
- Prijsstijging : meerjarig 1,5%
Overzicht baten en lasten
Overzicht baten en lasten
Terug naar navigatie - Overzicht baten en lastenOVERZICHT BATEN EN LASTEN | ||||
---|---|---|---|---|
Begroting 2025 | Begroting 2026 | Begroting 2027 | Begroting 2028 | |
Programma bedrijfsvoering | -43.301.923 | -43.857.596 | -44.216.786 | -44.643.542 |
Programma algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien | 43.301.923 | 43.857.596 | 44.216.786 | 44.643.542 |
Totaal | 0 | 0 | 0 | 0 |
OVERZICHT BATEN EN LASTEN EXCL. MUTATIES RESERVES | ||||
Begroting 2025 | Begroting 2026 | Begroting 2027 | Begroting 2028 | |
Programma bedrijfsvoering | -43.301.923 | -43.857.596 | -44.216.786 | -44.643.542 |
Programma algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien | 43.301.923 | 43.857.596 | 44.216.786 | 44.643.542 |
Totaal | 0 | 0 | 0 | 0 |
Mutaties reserves | 0 | 0 | ||
Resultaat | 0 | 0 | 0 | 0 |
Overzicht programmavelden en algemene middelen
Overzicht programmavelden en algemene middelen
Terug naar navigatie - Overzicht programmavelden en algemene middelenPERSONEEL | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Begroting 2025 | Begroting 2026 | Begroting 2027 | Begroting 2028 | |||
Baten | 3.544.351 | 3.497.509 | 3.314.163 | 3.347.305 | ||
Lasten | -40.264.331 | -40.733.611 | -40.916.702 | -41.376.600 | ||
Saldo baten en lasten | -36.719.980 | -37.236.102 | -37.602.539 | -38.029.295 | ||
HUISVESTING | ||||||
Begroting 2025 | Begroting 2026 | Begroting 2027 | Begroting 2028 | |||
Baten | € 31.329 | € 31.329 | € 31.329 | € 31.329 | ||
Lasten | € -901.998 | € -905.698 | € -905.698 | € -905.698 | ||
Saldo baten en lasten | € -870.669 | € -874.369 | € -874.369 | € -874.369 | ||
ICT | ||||||
Begroting 2025 | Begroting 2026 | Begroting 2027 | Begroting 2028 | |||
Baten | 2.461 | 2.461 | 2.461 | 2.461 | ||
Lasten | -3.685.122 | -3.705.122 | -3.705.122 | -3.705.122 | ||
Saldo baten en lasten | -3.682.661 | -3.702.661 | -3.702.661 | -3.702.661 | ||
TRACTIE | ||||||
Begroting 2025 | Begroting 2026 | Begroting 2027 | Begroting 2028 | |||
Baten | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
Lasten | -1.476.366 | -1.492.217 | -1.484.970 | -1.484.970 | ||
Saldo baten en lasten | -1.476.366 | -1.492.217 | -1.484.970 | -1.484.970 | ||
GOEDEREN EN DIENSTEN, OVERIG | ||||||
Begroting 2025 | Begroting 2026 | Begroting 2027 | Begroting 2028 | |||
Baten | 2.700 | 2.700 | 2.700 | 2.700 | ||
Lasten | -554.947 | -554.947 | -554.947 | -554.947 | ||
Saldo baten en lasten | -552.247 | -552.247 | -552.247 | -552.247 | ||
PROJECTEN | ||||||
Begroting 2025 | Begroting 2026 | Begroting 2027 | Begroting 2028 | |||
Baten | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
Lasten | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
Saldo baten en lasten | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
TOTAAL PROGRAMMA BEDRIJFSVOERING | ||||||
Begroting 2025 | Begroting 2026 | Begroting 2027 | Begroting 2028 | |||
Baten | 3.580.841 | 3.533.999 | 3.350.653 | 3.383.795 | ||
Lasten | -46.882.764 | -47.391.595 | -47.567.439 | -48.027.337 | ||
Saldo baten en lasten | -43.301.923 | -43.857.596 | -44.216.786 | -44.643.542 | ||
MUTATIES RESERVES | ||||||
Begroting 2025 | Begroting 2026 | Begroting 2027 | Begroting 2028 | |||
Toevoegingen aan exploitatie | 0 | |||||
Onttrekkingen aan exploitatie | 0 | |||||
Saldo baten en lasten | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
TOTAAL INCLUSIEF MUTATIES RESERVES | ||||||
Begroting 2025 | Begroting 2026 | Begroting 2027 | Begroting 2028 | |||
Baten | 3.580.841 | 3.533.999 | 3.350.653 | 3.383.795 | ||
Lasten | -46.882.764 | -47.391.595 | -47.567.439 | -48.027.337 | ||
Saldo baten en lasten | -43.301.923 | -43.857.596 | -44.216.786 | -44.643.542 | ||
TOTAAL ALGEMENE DEKKINGSMIDDELEN EN ONVOORZIEN | ||||||
Begroting 2025 | Begroting 2026 | Begroting 2027 | Begroting 2028 | |||
Bijdrage gemeente Dinkelland | 24.785.481 | 25.096.902 | 25.305.234 | 25.545.712 | ||
Bijdrage gemeente Tubbergen | 18.493.442 | 18.737.694 | 18.888.552 | 19.074.830 | ||
Bijdrage Stichting Participatie Noaberkracht | 23.000 | 23.000 | 23.000 | 23.000 | ||
Totale baten | 43.301.923 | 43.857.596 | 44.216.786 | 44.643.542 | ||
TOTAAL BATEN EN LASTEN | ||||||
Begroting 2025 | Begroting 2026 | Begroting 2027 | Begroting 2028 | |||
Baten | 46.882.764 | 47.391.595 | 47.567.439 | 48.027.337 | ||
Lasten | -46.882.764 | -47.391.595 | -47.567.439 | -48.027.337 | ||
Saldo baten en lasten | 0 | 0 | 0 | 0 |
Begrotingssaldo
Begrotingssaldo
Terug naar navigatie - BegrotingssaldoBij het opstellen van de begroting 2025 hebben er een aantal mutaties op de budgetten plaatsgevonden. De tabellen die gepresenteerd zijn bij de onderdelen van het programma bedrijfsvoering bevatten de cijfers inclusief deze mutaties.
In onderstaande tabel is eerst het begrotingssaldo voor bestemming gepresenteerd. Hierin komt het saldo voor bestemming naar voren. Daarna is weergegeven waardoor dit saldo veroorzaakt wordt en hoe dit saldo dan gedekt wordt. Tot slot is het begrotingssaldo na bestemming weergegeven. In dit begrotingssaldo zijn de mutaties en de aangegeven dekking verwerkt. De cijfers in deze tabel sluiten dan ook aan bij de cijfers in de tabellen bij de onderdelen van het programma bedrijfsvoering.
BEGROTINGSSALDO VOOR BESTEMMING | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Begroting 2024 | Begroting 2025 | Begroting 2026 | Begroting 2027 | Begroting 2028 | ||||
Gemeente Dinkelland | 20.951.107 | 23.582.542 | 23.893.963 | 24.102.295 | 24.342.773 | |||
Gemeente Tubbergen | 15.713.723 | 17.561.619 | 17.805.871 | 17.956.729 | 18.143.007 | |||
Stichting Participatie Noaberkracht | 23.000 | 23.000 | 23.000 | 23.000 | 23.000 | |||
Saldo gemeentelijke bijdragen | 36.687.830 | 41.167.161 | 41.722.834 | 42.082.024 | 42.508.780 | |||
Saldo baten en lasten | -39.975.185 | -43.249.173 | -43.804.846 | -44.164.036 | -44.590.792 | |||
Saldo gemeentelijke bijdragen | 36.687.830 | 41.167.161 | 41.722.834 | 42.082.024 | 42.508.780 | |||
Saldo resultaat voor bestemming | -3.287.355 | -2.082.012 | -2.082.012 | -2.082.012 | -2.082.012 | |||
VERWERKTE MUTATIES | ||||||||
Begroting 2025 | Begroting 2026 | Begroting 2027 | Begroting 2028 | |||||
Cao verhoging | 1.523.352 | 1.523.352 | 1.523.352 | 1.523.352 | ||||
Prijsindexaties Noaberkracht | 120.000 | 120.000 | 120.000 | 120.000 | ||||
Beleidsadviseur veiligheid, toezicht en handhaving en omgevingswet | 104.000 | 104.000 | 104.000 | 104.000 | ||||
Backoffice participatiewet | 85.060 | 85.060 | 85.060 | 85.060 | ||||
Aanstellen archivaris | 60.000 | 60.000 | 60.000 | 60.000 | ||||
Autonome ontwikkelingen gemeenten | ||||||||
Vitaliteit | 20.000 | 20.000 | 20.000 | 20.000 | ||||
Arbeidsmarktcommunicatie | 30.000 | 30.000 | 30.000 | 30.000 | ||||
Formatie welzijn | 100.000 | 100.000 | 100.000 | 100.000 | ||||
Areaalaanpassing organisatie | 39.600 | 39.600 | 39.600 | 39.600 | ||||
Totaal | 2.082.012 | 2.082.012 | 2.082.012 | 2.082.012 | ||||
VERWERKTE DEKKING | ||||||||
Begroting 2025 | Begroting 2026 | Begroting 2027 | Begroting 2028 | |||||
Doorberekening aan gemeenten (beleidsadviseur, backoffice, prijsindexaties, autonome ontwikkelingen, archivaris en cao verhoging) | 2.082.012 | 2.082.012 | 2.082.012 | 2.082.012 | ||||
Doorberekening Dinkelland | 1.173.214 | 1.173.214 | 1.173.214 | 1.173.214 | ||||
Doorberekening Tubbergen | 908.798 | 908.798 | 908.798 | 908.798 | ||||
Totaal | 2.082.012 | 2.082.012 | 2.082.012 | 2.082.012 | ||||
BEGROTINGSSALDO NA BESTEMMING | ||||||||
Begroting 2024 | Begroting 2025 | Begroting 2026 | Begroting 2027 | Begroting 2028 | ||||
Gemeente Dinkelland | 23.006.606 | 24.785.481 | 25.096.902 | 25.305.234 | 25.545.712 | |||
Gemeente Tubbergen | 17.116.313 | 18.493.442 | 18.737.694 | 18.888.552 | 19.074.830 | |||
Stichting Participatie Noaberkracht | 23.000 | 23.000 | 23.000 | 23.000 | 23.000 | |||
Saldo gemeentelijke bijdragen | 40.145.919 | 43.301.923 | 43.857.596 | 44.216.786 | 44.643.542 | |||
Saldo baten en lasten | -40.145.919 | -43.301.923 | -43.857.596 | -44.216.786 | -44.643.542 | |||
Saldo gemeentelijke bijdragen | 40.145.919 | 43.301.923 | 43.857.596 | 44.216.786 | 44.643.542 | |||
Saldo resultaat na bestemming | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||
Toelichting op verklaring en dekking
Cao verhoging
Er is een nieuwe Cao Gemeenten gesloten. Deze nieuwe CAO loopt van 2 januari 2023 tot en met 31 maart 2025. In deze CAO zit een loonvoorstel van 4,75% per 1 januari 2024 en vervolgens nog een verhoging van 1,25% er 1 oktober 2024. In de meerjarenbegroting van NK was rekening gehouden met een stijging van 1,5%. Per saldo dus een nog niet geraamde en verwerkte stijging van de loonkosten met 4,5%. De totale kosten hiervan bedragen € 1.523.000. Deze kosten worden als volgt doorberekend naar de beide gemeenten:
- Dinkelland € 874.438 (inclusief Dorper Esch - € 36.720)
- Tubbergen € 648.915
De totale gevolgen van de nieuwe CAO gemeentepersoneel kunnen door de beide gemeenten worden opgevangen binnen de beschikbare stelposten voor looncompensatie.
Prijsindexaties Noaberkracht
De gemeenten Dinkelland en Tubbergen krijgen vanuit de rijksbijdrage een compensatie voor de prijsindexaties. Een deel van deze prijsindexaties zit in Noaberkracht, aangezien Noaberkracht onder andere ICT en facilitaire taken uitvoert voor beide gemeenten. De prijsindexaties binnen Noaberkracht kunnen dan ook ten laste gebracht worden van de budgetten die beide gemeenten ontvangen van het Rijk. Voor 2025 is de verwachte prijsindexatie binnen Noaberkracht €120.000.
Beleidsadviseur veiligheid, toezicht en handhaving en omgevingswet
Binnen de afdeling Publieke Dienstverlening is er sprake van een grote inhoudelijke diversiteit en complexiteit. Bij het team Toezicht, Handhaving en Veiligheid zien we steeds grotere en complexere thema’s op ons af komen die integraal moeten worden opgepakt. Met de huidige samenstelling van het team Toezicht en Handhaving kan er onvoldoende kwaliteit worden gegarandeerd en geborgd. Momenteel komen er veel wetten en ontwikkelingen op ons af en we lopen het risico dat er aan de voorkant te weinig vanuit een domein-overstijgende blik keuzes gemaakt worden. Hiervoor willen we een senior-adviseur aantrekken om kwalitatief inhoudelijk het organisatieonderdeel te versterken op de beleidsterreinen veiligheid, handhaving en toezicht. Het gaat hierbij naast tactische/operationele beleidsadvisering ook om een bijdrage om strategische keuzes te kunnen maken. We zien dat de betreffende beleidsterreinen nog onvoldoende aangehaakt zijn op het Huis van de Omgevingswet om een integrale benadering van vraagstukken te borgen. Daarnaast ligt er een opgave waar het gaat om de coördinatie van het Bibob-beleid. In de beide gemeenten is in de vorm van een stelpost rekening gehouden met extra structurele inzet vanuit Noaberkracht door de Omgevingswet.
Backoffice Participatiewet
Tot 1 januari 2024 lieten de gemeenten Dinkelland en Tubbergen de backoffice van de participatiewet uitvoeren door de gemeente Oldenzaal. Per1 januari 2024 voert Noaberkracht de backoffice van de participatiewet uit voor Dinkelland en Tubbergen. De personele inzet bedraagt 1,88 fte . De kosten hiervan ten bedrage van € 159.750 zijn met ingang van het jaar 2024 reeds ten late gebracht van de budgetten van de beide gemeenten. Daarnaast brengt de uitvoering van de backoffice door Noaberkracht de volgende kosten met zich mee:
- ICT kosten voor softwarepakketten: € 35.060
- Extra kosten voor abonnementen: € 50.000
De gemeenten Dinkelland en Tubbergen hebben in hun begrotingen budgetten opgenomen voor de backoffice van de participatiewet. Bovenstaande kosten kunnen gedekt worden uit deze budgetten. Het restantbudget dat daarna overblijft levert een structureel voordeel op van € 94.000 en komt ten gunste van het saldo van de beide gemeentebegrotingen.
Aanstellen archivaris
In de begroting 2024 is al vermeld dat invoering van de nieuwe Archiefwet gevolgen heeft, nl. de aanstelling van een archivaris voor 0,2 FTE. Dit was een schatting omdat feitelijke aanwijzingen ontbraken. Deze ligt er nu wel concreet: voor de Gemeente Dinkelland 0,5 FTE en de gemeente Tubbergen 0,25 FTE. Alle gemeentes zijn ingeschaald naar inwoneraantal en op basis hiervan is een verdeling gemaakt. Vanuit Archiefbeheer betekent het werken voor 2 gemeentes en de organisatie NK dat er 3 archieven onderhouden moeten worden. Dit vraagt meer beheer dan het werken voor 1 organisatie. In regionaal verband vinden trainingen plaats. De Archiefinspectie houdt toezicht en voert controles op de kwaliteit van de archieven.
Vitaliteit
Noaberkracht wil een vitale organisatie zijn met vitale medewerkers. Om hier (extra) op in te kunnen zetten is budget nodig. Er wordt hiervoor een structurele bijdrage van in totaal €20.000 per jaar gevraagd van Dinkelland en Tubbergen.
Arbeidsmarktcommunicatie
Noaberkracht wil (extra) inzetten op arbeidsmarktcommunicatie. Er is een recruiter aangesteld en deze is procesgeld nodig. Hiervoor wordt een structurele bijdrage van in totaal €30.000 per jaar gevraagd van Dinkelland en Tubbergen.
Formatie welzijn
We willen de beleidsadvisering op welzijn verbeteren en intensiveren. Er is onvoldoende beleidscapaciteit om te anticiperen op ontwikkelingen in het welzijnsveld en deze te vertalen naar afspraken met de uitvoerende partijen op welzijn zoals de Stichting Welzijn Tubbergen Dinkelland (SWTD) en Wijkkracht. Daarnaast zijn we momenteel onvoldoende in staat om hetgeen ontwikkeld is in het programma Positieve Gezondheid te borgen in de lijnorganisatie. Schakel en de dorpsondersteuners zijn hier voorbeelden van. Er is geen ruimte binnen de huidige formatie om deze taken te beleggen. Het versterkt de beleidsvorming door deze taken bij één persoon neer te leggen. Het langer laten liggen van deze taken zullen tot knelpunten leiden in het zogenaamde voorliggende veld. En daar zetten we nu juist op in om de groei aan zorgvraag te beperken.
Areaalaanpassing organisatie
De organisatie Noaberkracht is groeiende. Ook afgelopen jaar is het aantal medewerkers toegenomen. Dit betekent iets voor de kosten op het gebied van onder andere ICT, denk aan kosten voor een laptop, smartphone en softwarelicenties. Hiervoor wordt een structurele bijdrage van in totaal €39.600 per jaar gevraagd van Dinkelland en Tubbergen.
Structureel begrotingssaldo
Terug naar navigatie - Structureel begrotingssaldoSTRUCTUREEL BEGROTINGSSALDO | ||||
---|---|---|---|---|
bedragen * €1.000 | ||||
Begroting 2025 | Begroting 2026 | Begroting 2027 | Begroting 2028 | |
Totaal saldo | -2.082.012 | -2.082.012 | -2.082.012 | -2.082.012 |
Waarvan incidentele baten en lasten (saldo) | 0 | 0 | 0 | 0 |
Structureel begrotingssaldo | -2.082.012 | -2.082.012 | -2.082.012 | -2.082.012 |
Incidentele baten en lasten
Terug naar navigatie - Incidentele baten en lastenINCIDENTEEL BEGROTINGSSALDO | ||||
---|---|---|---|---|
bedragen * €1.000 | ||||
Begroting 2025 | Begroting 2026 | Begroting 2027 | Begroting 2028 | |
Incidenteel begrotingssaldo | 0 | 0 | 0 | 0 |
Meerjarenraming gemeentelijke bijdrage
Meerjarenraming gemeentelijke bijdrage
Terug naar navigatie - Meerjarenraming gemeentelijke bijdrageIn het verrekenmodel Tubbergen Dinkelland die in september 2012 door de beide gemeenteraden is vastgesteld, is als verdeelsleutel voor de gemeentelijke bijdrage opgenomen:
- Dinkelland: 56,35%
- Tubbergen: 43,65%
In onderstaand overzicht zijn de bijdragen van de gemeenten Dinkelland en Tubbergen aan Noaberkracht weergegeven:
MEERJARENRAMING GEMEENTELIJKE BIJDRAGE | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Begroting 2025 | Begroting 2026 | Begroting 2027 | Begroting 2028 | |||
Dinkelland | 24.785.481 | 25.096.902 | 25.305.234 | 25.545.712 | ||
Tubbergen | 18.493.442 | 18.737.694 | 18.888.552 | 19.074.830 | ||
Stichting Participatie Noaberkracht | 23.000 | 23.000 | 23.000 | 23.000 | ||
Totale baten | 43.301.923 | 43.857.596 | 44.216.786 | 44.643.542 | ||
Verklaring verschillen gemeentelijke bijdragen ten opzichte van de begroting 2024 | ||||||
GEMEENTELIJKE BIJDRAGEN IN BEGROTING 2024 | ||||||
Begroting 2025 | Begroting 2026 | Begroting 2027 | ||||
Dinkelland | 23.270.898 | 23.608.346 | 23.817.358 | |||
Tubbergen | 17.318.980 | 17.583.392 | 17.734.775 | |||
Stichting Participatie Noaberkracht | 23.000 | 23.000 | 23.000 | |||
Totale baten | 40.612.878 | 41.214.738 | 41.575.133 | |||
DINKELLAND | ||||||
Omschrijving | 2025 | 2026 | 2027 | |||
Bijdrage gemeente Dinkelland begroting 2024 na bestemming saldo | 23.270.898 | 23.608.346 | 23.817.358 | |||
Deel budget gladheidbestrijding naar NKR | 3.635 | 3.635 | 3.635 | |||
Besparing gladheidsbestijrding dekking uitbreiding werf | 6.400 | 6.400 | 6.400 | |||
Budget WOZ werkzaamheden van gemeenten naar NK | 46.867 | 46.867 | 46.867 | |||
Hoger budget WOZ werkzaamheden van gemeenten naar NK | 59.614 | 59.614 | 59.614 | |||
Index SPN detacheringskosten | 18.637 | 18.637 | 18.637 | |||
BIBOB | 25.000 | 25.000 | 25.000 | |||
Bijdrage bedrijfsplan Opru | 121.153 | 95.795 | 95.795 | |||
Detachering SPN cfm ovk/nieuwe cao | 58.901 | 58.901 | 58.901 | |||
Lagere personeelslasten DE 2025 naar inhuurbudget DKL | -82.112 | -82.112 | -82.112 | |||
1,88 fte tlv budget backoffice Pwet | 90.019 | 90.019 | 90.019 | |||
Lagere bijdrage ivm schrappen vac. Kwaliteitsb. | -44.609 | -45.278 | -45.958 | |||
Verhoging budget WOZ werkzaamheden TOG Zuid naar NK | 29.725 | 29.725 | 29.725 | |||
Totaal wijzigingen | 333.230 | 307.203 | 306.523 | |||
Bijdrage gemeente Dinkelland begroting 2025 voor bestemming saldo | 23.604.128 | 23.915.549 | 24.123.881 | |||
Strateeg publieke dienstverlening | 50.715 | 50.715 | 50.715 | |||
Backoffice participatiewet | 47.931 | 47.931 | 47.931 | |||
Prijsindexaties Noaberkracht | 67.620 | 67.620 | 67.620 | |||
Vitaliteit | 11.270 | 11.270 | 11.270 | |||
Arbeidsmarktcommunicatie | 16.905 | 16.905 | 16.905 | |||
Extra formatie welzijn | 56.350 | 56.350 | 56.350 | |||
Areaalaanpassing organisatie | 22.315 | 22.315 | 22.315 | |||
Aanstellen archivaris | 33.810 | 33.810 | 33.810 | |||
Cao verhoging | 837.718 | 837.718 | 837.718 | |||
Cao verhoging Dorper Esch | 36.719 | 36.719 | 36.719 | |||
Bijdrage gemeente Dinkelland begroting 2025 na bestemming saldo | 24.785.481 | 25.096.902 | 25.305.234 | |||
TUBBERGEN | ||||||
Omschrijving | 2025 | 2026 | 2027 | |||
Bijdrage gemeente Tubbergen begroting 2024 na bestemming saldo | 17.318.980 | 17.583.392 | 17.734.775 | |||
Deel budget gladheidbestrijding naar NKR | 2.816 | 2.816 | 2.816 | |||
Besparing gladheidsbestijrding dekking uitbreiding werf | 9.800 | 9.800 | 9.800 | |||
Budget WOZ werkzaamheden van gemeenten naar NK | 37.965 | 37.965 | 37.965 | |||
Hoger budget WOZ werkzaamheden van gemeenten naar NK | 46.111 | 46.111 | 46.111 | |||
Index SPN detacheringskosten | 14.438 | 14.438 | 14.438 | |||
BIBOB | 19.000 | 19.000 | 19.000 | |||
Budget bermen maaien naar Tubbergen | -40.000 | -40.000 | -40.000 | |||
Bijdrage bedrijfsplan Opru | 93.847 | 74.205 | 74.205 | |||
Detachering SPN cfm ovk/nieuwe cao | 45.626 | 45.626 | 45.626 | |||
1,88 fte tlv budget backoffice Pwet | 69.731 | 69.731 | 69.731 | |||
Lagere bijdrage ivm schrappen vac. Kwaliteitsb. | -34.556 | -35.074 | -35.599 | |||
Verhoging budget WOZ werkzaamheden TOG Zuid naar NK | 23.025 | 23.025 | 23.025 | |||
Totaal wijzigingen | 287.803 | 267.643 | 267.118 | |||
Bijdrage gemeente Tubbergen begroting 2025 voor bestemming saldo | 17.606.783 | 17.851.035 | 18.001.893 | |||
Strateeg publieke dienstverlening | 39.285 | 39.285 | 39.285 | |||
Backoffice participatiewet | 37.129 | 37.129 | 37.129 | |||
Prijsindexaties Noaberkracht | 52.380 | 52.380 | 52.380 | |||
Vitaliteit | 8.730 | 8.730 | 8.730 | |||
Arbeidsmarktcommunicatie | 13.095 | 13.095 | 13.095 | |||
Extra formatie welzijn | 43.650 | 43.650 | 43.650 | |||
Areaalaanpassing organisatie | 17.285 | 17.285 | 17.285 | |||
Aanstellen archivaris | 26.190 | 26.190 | 26.190 | |||
Cao verhoging | 648.915 | 648.915 | 648.915 | |||
Bijdrage gemeente Tubbergen begroting 2025 na bestemming saldo | 18.493.442 | 18.737.694 | 18.888.552 | |||
STICHTING PARTICIPATIE NOABERKRACHT | ||||||
Omschrijving | 2025 | 2026 | 2027 | |||
Bijdrage Stichting Participatie Noaberkracht begroting 2024 na bestemming saldo | 23.000 | 23.000 | 23.000 | |||
Totaal wijzigingen | 0 | 0 | 0 | |||
Bijdrage Stichting Participatie Noaberkracht begroting 2025 voor bestemming saldo | 23.000 | 23.000 | 23.000 | |||
Bijdrage Stichting Participatie Noaberkracht begroting 2025 na bestemming saldo | 23.000 | 23.000 | 23.000 |